Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja map 7 Japonia i Włochy

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja map 7 Japonia i Włochy

Wróć
Niniejsza instrukcja opisuje zmiany w regułach charak-
teryzujące grę na mapie Włoch, przy czym do rozgrywki
niezbędna jest znajomość zasad gry podstawowej Wsiąść
do Pociągu. Dodatek umożliwia grę 2–5 graczom.
Między niektórymi miastami biegną podwójne albo
potrójne połączenia. Są to 2 albo 3 połączenia tej samej
długości, które łączą te same miejsca. W rozgrywkach
4- i 5-osobowych gracze mogą używać wszystkich nitek
podwójnych i potrójnych połączeń (jednak
1
gracz może
zająć tylko
1
nitkę takiego połączenia). W rozgrywkach
2- i 3-osobowych po zajęciu
1
z nitek podwójnego albo
potrójnego połączenia pozostałe nitki już do końca gry
stają się niedostępne dla graczy.
Dodatek, który trzymasz w ręku, nie jest samodzielną grą
i wymaga elementów z
1
z poprzednich części serii (Wsiąść
do Pociągu: USA albo Wsiąść do Pociągu: Europa): 45 wa-
goników w wybranym kolorze na gracza, po znaczniku
punktacji w tym samym kolorze i kart Wagonów. Ponadto
do gry są niezbędne nowe elementy.
Nowe komponenty
56 kart Biletów,
1
0 kart Promów.
Przygotowanie gry
u
Potasujcie karty Promów i połóżcie obok stosu kart
Wagonów.
u
Każdy gracz otrzymuje 5 kart Biletów, z których musi
zachować co najmniej 3. Odrzucone przez graczy Bilety
należy potasować i odłożyć na spód stosu.
Sąsiadujące państwa i Monako
Niektóre Bilety zawierają nazwę obszaru (może nim być
1
z sąsiadujących z Włochami państw albo Monako) za-
miast jednego (albo obu) miast. Każde połączenia pro-
wadzące do
1
z takich obszarów stanowi ślepy zaułek i nie
łączy się z innymi, tj. oddzielne połączenia prowadzące do
tego samego obszaru nie są ze sobą połączone.
Zasady specjalne
W swojej turze gracz musi przeprowadzić
1
(wyłącznie!)
z 4 dostępnych akcji:
Dobrać karty Wagonów
Dobieranie kart Wagonów odbywa się na tych samych
zasadach co w grze podstawowej.
Dobrać 1 kartę Promu
Gracz nie może mieć na ręce więcej niż 2 karty
Promów. Jeśli gracz ma na ręce 2 karty Promów,
nie może przeprowadzić tej akcji.
Utworzyć połączenie
Na mapie Włoch wszystkie szare trasy to połączenia
promowe.
Można je łatwo rozpoznać po symbolach fali
widniejących na niektórych polach takiego po-
łączenia.
Aby utworzyć połączenie promowe, gracz musi zagrać
1
kartę Lokomotywy za każdy symbol fali albo
1
kartę Promu
za maksymalnie 2 symbole fal widniejące na danym połą-
czeniu i standardowy zestaw kart
1
dowolnego koloru dla
pokrycia pozostałych pól połączenia.
8+
30
60’
2
5
Kolejny dodatek do kultowej gry Wsiąść do Pociągu™ autorstwa Alana R. Moona!
Wsiąść do Pociągu: W
ł
ochy zabierze Was w niezwykłą podróż po Półwyspie Apenińskim,
podczas której przejedziecie przez sielskie wioski i miasteczka, zachwycicie się wschodami
słońca nad Alpami i odbierze Wam mowę na widok aromatycznych cyprysów rosnących wzdłuż
toskańskich dróg. Jeśli znudzicie się Półwyspem, zawsze możecie wskoczyć na prom i popłynąć na
Sycylię lub do sąsiadujących państw. Pamiętajcie jednak, w jakim celu przyjechaliście do Włoch. Czy
uda się Wam stworzyć najbardziej rozległą sieć kolejową łączącą najodleglejsze regiony Italii?
Karty Promów nie mogą być używane do tworzenia stan-
dardowych połączeń ani połączeń promowych z polami bez
symbolu fali.
Dobrać karty Biletów
Gracz dobiera 4 karty Biletów z wierzchu
stosu, z których musi zachować co najmniej
1
.
Jeśli chce, może zatrzymać 2, 3 albo nawet
wszystkie 4 Bilety. Bilety, których gracz nie
chce zachować, odkłada na spód stosu.
Koniec gry i bonus za regiony
Mapa Włoch została podzielona na
1
7 regionów. Każde
miasto znajduje się w
1
z regionów, na co wskazuje herb,
kolor, którym zapisano nazwę miasta, i nazwa regionu pod
nazwą miasta.
Na koniec gry gracze podliczają, ile regionów udało im się
połączyć, i przydzielają sobie punkty zgodnie z tabelą.
Jeśli gracz utworzył 2 (albo więcej) różne sieci połączeń,
każda sieć jest punktowana oddzielnie.
Na mapie znajdują się 3 regiony specjalne: Sardynia (Sar-
degna), Sycylia (Sicilia) i Apulia (Puglia).
W przypadku bonusu region specjalny liczy się jak 2 regio-
ny, jeśli wszystkie znajdujące się w nim miasta są częścią tej
samej sieci połączeń.
W grze nie przyznaje się bonusów za najdłuższą trasę ani
za największą liczbę zrealizowanych Biletów.
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Oprawa graficzna: Cyrille Daujean
Tłumaczenie: Katarzyna Kaszorek
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
Testerzy
Janet E. Moon, Bobby West, Martha Garcia-
Murillo i Ian MacInnes, Ashley Soltis, Tony Soltis,
Emilee Lawson Hatch i Ryan Hatch, Alicia Zaret
i Jonathan Yost, Tamara Lloyd, Casey Johnson,
Lydie Tudal.
Copyright © 2004–2019 Days of Wonder.
Days of Wonder, logo Days of Wonder, Ticket
to Ride (Wsiąść do Pociągu), Ticket to Ride Europe
(Wsiąść do Pociągu: Europa) i Ticket to Ride Italy
(Wsiąść do Pociągu: Włochy) stanowią znaki
towarowe lub zastrzeżone znaki towarowe Days
of Wonder, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
OPRACOWANIE
Aby utworzyć połączenie promowe, gracz może zagrać
1
z poniższych kombinacji kart:
1
kartę Promu i 2 niebieskie karty Wagonów;
1
kartę Promu,
1
kartę Lokomotywy i
1
niebieską kartę Wagonu;
4 karty Lokomotyw.
2 karty Lokomotyw i 2 niebieskie karty Wagonów;
1
kartę Promu i 2 karty Lokomotyw;
55
FIRENZE ROMA
Regiony Punkty
?
5
6
1
2
7
4
9
11
8
7
10
11
16
22
12
29
14
46
13
37
15
56
Przykład. W tej sytuacji niebieski gracz otrzyma 2 punkty za
regiony na koniec gry, ponieważ utworzył 2 różne sieci: północną
łączącą 5 regionów i południową także łączącą 5 regionów.
Niebieski gracz decyduje się jednak
na ustanowienie połączenia między
Florencją (Firenze) a Pizą (Pisa). W ten
sposób łączy ze sobą 9 regionów i na
koniec gry otrzyma
11
punktów (jego
sieć składa się z 9, a nie z
1
0 regionów,
ponieważ Florencja i Piza znajdują się
w tym samym regionie). Dobra robota!
9
11

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756