Typ silnika

Szczotkowość

Silniki w urządzeniach elektrycznych możemy podzielić na szczotkowe (komutatorowe) oraz indukcyjne (bezszczotkowe).

Silniki szczotkowe, równie często zwane komutatorowymi, działają na bazie grafitowych szczotek. Szczotki wchodzą w kontakt z komutatorem, zasilając go. Wytwarza się w ten sposób pole magnetyczne, które wchodzi w reakcję z magnesami obracając motor. Jedną z zalet silnika komutatorowego są niższe koszty budowy i eksploatacji.

Silniki indukcyjne, czyli bezszczotkowe, zgodnie z nazwą nie posiadają w swojej budowie szczotek. Zrezygnowano też z mechanicznego komutatora na rzecz elektronicznego układu, zasilanego prądem stałym. Za dostarczanie energii odpowiadają łożyska kulkowe, które działają z dużą prędkością. Zaletami silnika bezszczotkowego są rzadka konserwacja ogólna przez wyeliminowanie szczotek oraz cichsza praca i wyższa sprawność energetyczna.
Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756