Poprawa wskaźników jakości a wzrost sprzedaży
Udostępnij przez:
Poniżej znajdziesz wskazówki oraz kluczowe aspekty, na które powinieneś zwrócić uwagę, jeśli zależy Ci na maksymalizacji zysków. Są to usprawnienia mające realny wpływ na wzrost sprzedaży.
Zakres oferty
Sprawdź, czy Twoja oferta produktowa jest kompletna i zawiera wszystkie dostępne towary. Pamiętaj, że im szerszy asortyment, tym wyższe szanse na zainteresowanie większego grona klientów.
Widoczność produktów
Samo dodanie produktów do systemu to dopiero początek. Upewnij się, że są aktywne i poprawnie wyświetlane na stronie – w tym celu zweryfikuj ich status w Panelu Mirakl.
Opcje dostawy
Zapewnij klientom różne możliwości odbioru zamówienia – powinieneś uwzględnić w tym najpopularniejsze formy, jak paczkomaty czy kurierzy. Brak ulubionej metody dostawy może wpłynąć na decyzję zakupową.
Opłaty za dostawę
Zbyt wysokie koszty wysyłki często zniechęcają klientów do zakupu. Przeanalizuj swoje stawki i sprawdź, czy są konkurencyjne względem innych ofert na rynku.
Terminowość realizacji zamówień
Klienci doceniają szybkie wysyłki. Staraj się realizować zamówienia w ciągu jednego dnia roboczego, jeśli to możliwe.
Atrakcyjność cenowa
Ceny mają kluczowe znaczenie — zbyt wysokie mogą odstraszać, a konkurencyjne zachęcają do zakupu. Porównaj swoje ceny z innymi ofertami na rynku.
Połączenie z systemami sprzedażowymi
Jeśli korzystasz z zewnętrznych systemów e-commerce (Baselinker, Apilo) warto je połączyć z systemem Mirakl. Automatyczne aktualizacje oferty, stanów magazynowych czy zarządzanie zamówieniami i wysyłkami mogą znacząco usprawnić sprzedaż i zwiększyć efektywność.