Poradniki Eksperta

Hulajnoga wyczynowa do 500 zł – ranking [TOP10]

 2023-05-17 

Chociaż obecnie wśród hulajnóg prym wiedzie hulajnoga elektryczna, to wśród młodzieży (chociaż nie tylko) znajdą się również miłośnicy hulajnóg klasycznych. Wśród nich z kolei będą tacy, którzy wybiorą hulajnogę o napędzie klasycznym, nożnym na dojazdy do pracy lub szkoły, jak i tacy, którzy będą chcieli się na nich wyszaleć. Właśnie do szaleństw została stworzona hulajnoga wyczynowa. To właśnie ona przeznaczona jest do profesjonalnej jazdy i wykonywania trików. Czym się różni od klasycznej hulajnogi? Jest projektowana pod kątem wytrzymałości wszystkich podzespołów. Na początku triki i różne figury wykonywano na klasycznych hulajnogach. Niestety szybko ulegały one zniszczeniu, ponieważ nie były wstanie znieść dużych obciążeń, związanych ze skokami i przeciążeniami, powstałymi w wyniku wykonywania akrobacji. Co takiego musi posiadać hulajnoga wyczynowa do 500 zł, aby nadawała się do jazdy po rampach i wykonywania akrobacji?

1

MIEJSCE

10.0 / 10

2

MIEJSCE

10.0 / 10

3

MIEJSCE

9.5 / 10

4

MIEJSCE

9.0 / 10

5

MIEJSCE

9.0 / 10

6

MIEJSCE

9.0 / 10

7

MIEJSCE

8.5 / 10

8

MIEJSCE

8.5 / 10

9

MIEJSCE

8.5 / 10

10

MIEJSCE

8.0 / 10

Czym charakteryzuje się hulajnoga wyczynowa?

Jeśli jesteśmy zainteresowani jazdą po rampach, zbudowanych w skateparkach, powinniśmy zainteresować się hulajnogą wyczynową. Dlaczego zwykła nie podoła takim wyzwaniom? Bowiem od samego początku przeznaczona jest do spokojnej jazdy, po prostych drogach. Taką hulajnogą, w dobrym tempie, wygodnie, dojedziemy do pracy lub szkoły. Wygodnie, ponieważ ma regulowaną wysokość kierownicy, którą dostosujemy do swojego wzrostu i swoich upodobań. Potrafi ona świetnie zastąpić komunikację miejską bądź ją uzupełnić, gdy dojazd jednak będzie zbyt długi. Wówczas można ją złożyć, aby zajmowała mniej miejsca, gdy wchodzimy do autobusu lub tramwaju, a nawet dzięki specjalnym mocowaniom przenieść na ramieniu za pomocą paska. Ma też dużą wygodną platformę, na której możemy wygodnie i pewnie stanąć obiema nogami i dość duże kółka, które swobodnie pokonają niewielkie nierówności, jakie spotkamy na miejskich chodnikach i ścieżkach rowerowych.


Te wszystkie cechy, które są „na plus” w przypadku hulajnogi klasycznej są „na minus” w przypadku hulajnogi wyczynowej. W hulajnodze wyczynowej nie mamy regulowanej kierownicy, bowiem każde tego typu ruchome połączenie osłabia jej konstrukcję. Z tego samego powodu też hulajnoga wyczynowa nie ma możliwości składania. Po prostu zrezygnowano w nich ze wszystkich „słabych punktów”, które podczas wykonywania różnych obrotów czy twardszych lądowań mogłyby ulec uszkodzeniu i pęknięciu.


Jednak to nie wszystkie różnice. Aby podnieść ich wytrzymałość, różnią się również konstrukcją i użytymi do ich budowy materiałami. Dzięki temu są one nie tylko bardziej wytrzymałe, ale także sztywniejsze, dzięki czemu można wykonywać bardziej precyzyjne ewolucje. Bardziej zawansowane materiały to nie tylko wytrzymałość, ale też lekkość konstrukcji. W modelach wykonanych ze stopów aluminium i wysokogatunkowej stali, przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości, w przypadku niektórych modeli udało się zejść z masą poniżej 4 kg, nie tracąc przy tym na wytrzymałości. Podest i widelec są przeważnie wykonane z aluminium, a niektóre części, jak np. kierownice, mogą być wytwarzane nawet z tytanu.

Budowa hulajnogi wyczynowej

Jak zbudowana jest hulajnoga wyczynowa do 500 zł? Producenci hulajnóg do tricków skupiają swoje wysiłki przede wszystkim na stworzeniu mocnego i wytrzymałego deck’a i neck’a, wytrzymałej kierownicy oraz lżejszych i mocnych kółek. Sama w sobie hulajnoga nie jest skomplikowanym pojazdem, zbudowanym z wielu elementów. Przedstawione powyżej elementy to prawie wszystkie, jakie są potrzebne do zbudowania hulajnogi. Hulajnoga wyczynowa to: mocny deck (podest), który dzięki mocnemu neck’owi (główce podestu) jest połączony z szeroką, mocną kierownicą. Zanim połączymy kierownicę z Neckiem, potrzebujemy jeszcze systemu kompresji. Odpowiada on za bezpieczne połączenie kierownicy i widelca. Dzięki niemu minimalizowane są luzy w hulajnodze, które zaczną na pewno pojawiać się po wykonywaniu wielu trików. Poza tym, system kompresji dba o to, by kierownica płynnie się obracała. 


W hulajnogach wyczynowych zastosowano rozwiązanie, którego nie znajdziemy w hulajnogach klasycznych. Zastąpiły słabe połączenia gwintowe i dzięki temu wprowadzona została dużo wytrzymalsza konstrukcja, a tym samym poprawiła się jakość jazdy. Do najpopularniejszych systemów kompresji należą: IHC, SCS oraz ICS.

Wszystkie te elementy hulajnogi powinny być ze sobą połączone odpowiednio mocnymi, ale też lekkimi śrubami, obejmami i adapterami. Wówczas zostają do założenia tylko kółka, których rodzajów i typów jest również wiele.

Koła hulajnogi wyczynowej do 500 zł

Na jakich kołach powinna się toczyć hulajnoga wyczynowa do 500 zł? Koła w hulajnodze wyczynowej są jedną z najważniejszych części. Mają duży wpływ na konfigurację hulajnogi i decydują o tym, jak płynna i responsywna będzie jazda na niej. Istnieje wiele rodzajów kół, które pozwolą na dostosowanie do siebie odpowiedniej charakterystyki hulajnogi. Rdzenie kół do hulajnóg mogą być pełne, szprychowe, puste w środku lub perforowane. Każde z nich cechują inne właściwości. Koła pełne są trwałe, ale ciężkie, podczas gdy koła szprychowe są lżejsze, ale łatwiej je uszkodzić. Rdzeń nowoczesnych kół do hulajnogi jest zazwyczaj wykonany z aluminium, w tańszych modelach stosuje się słabszy nylon.


W zależności od stylu jazdy, ale też budowy naszej hulajnogi powinniśmy zwrócić w przypadku wyboru kół uwagę na następujące cechy: rozmiar, twardość i maksymalną średnicę koła pasującą do widelca. Średnice kół są dostępne w rozmiarach od 100 mm do 120 mm. Koła o mniejszej średnicy są bardziej zwrotne, podczas gdy większe koła najlepiej nadają się do jazdy szybkiej i agresywnej. Z kolei od twardości zależy to, czy pojedziemy szybciej, czy osiągniemy lepsza przyczepność. Twarde pojadą szybciej, ale nie zapewnią takiej dużej przyczepności jak miękkie.


Jeżeli jeździmy już na hulajnodze wyczynowej jakiś czas, to dobrze wiemy czego chcemy, jeśli natomiast dopiero zaczynamy swoją przygodę z wyczynową jazdą, należy zastanowić się, czy warto od razu inwestować w najwyższy model. Trzeba wziąć pod uwagę to, że gdy będziemy uczyć się akrobacji to nasza hulajnoga mocno dostanie do nas „w kość”. Może dobrym rozwiązaniem będzie uczenie się tricków na słabszym modelu, zanim zaczniemy korzystać z tych zawansowanych?

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756