Trwa ładowanie

29 99

Zamów telefonicznie 756 756 756

193 39

359 99

109 99


271 09


328 89


114 69


89 99


499 79
Sprawdź


416 09
Sprawdź


106 19


273 46


189 99


188 69


271 09


347 89


233 69


253 19


360 00


667 28
Sprawdź


441 80


709 96
Sprawdź


402 95


221 00

Blokada rozrządu


Zestaw blokad rozrządu jest potrzebny, aby wymienić ten element w silniku swojego samochodu. Samodzielny serwis wymaga przygotowania, aby naprawa była wykonana prawidłowo. W Media Expert kupisz zestawy blokad rozrządu dla aut różnych marek.


Rozrząd – co to takiego?


Rozrząd w silniku spalinowym to zestaw elementów mechanicznych, które koordynują ruch wału korbowego i wałków rozrządu. W silnikach czterosuwowych, rozrząd zapewnia otwieranie i zamykanie zaworów w odpowiednim momencie w cyklu pracy silnika. Główne składniki układu rozrządu to wałek rozrządu, pasek lub łańcuch rozrządu, zawory, koła rozrządu, sprężyny zaworowe i popychacze. Prawidłowo działający system jest kluczowy dla wydajności silnika i efektywności paliwowej. Jeśli rozrząd nie działa prawidłowo, może to prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, takich jak wygięte zawory czy uszkodzenia tłoka.


Blokada rozrządu – co to takiego?


Blokada rozrządu to zestaw narzędzi używanych do utrzymania wałów rozrządu i wału korbowego silnika w określonej pozycji podczas naprawy lub wymiany elementów układu rozrządu, takich jak pasek czy łańcuch rozrządu. Używanie takiego zestawu jest niezmiernie ważne, gdyż precyzyjne ustawienie elementów jest kluczowe dla prawidłowego działania silnika.


Gdzie jest szczególnie przydatna?


Blokada rozrządu jest szczególnie użyteczna w silnikach, które są „interferencyjne” – czyli takie, w których tłoki i zawory mogą zajmować tę samą przestrzeń w różnych momentach cyklu pracy silnika. W takich silnikach, niewłaściwe ustawienie rozrządu może prowadzić do kolizji tłoka z zaworami, co zazwyczaj prowadzi do poważnych uszkodzeń. W zależności od konkretnego modelu silnika, blokada rozrządu może obejmować różne elementy, takie jak kołki blokujące, które wchodzą w specjalne otwory w wałach, czy specjalne klamry do blokowania zębatek wałków rozrządu czy wału korbowego.


Czy samodzielna wymiana rozrządu jest trudna?


Samodzielna wymiana rozrządu jest dość skomplikowanym zadaniem i może stanowić wyzwanie nawet dla doświadczonych mechaników. Wymaga ona doskonałej wiedzy na temat silników oraz dostępu do odpowiednich narzędzi, a co najważniejsze, dużej precyzji. Rozrząd jest bowiem kluczowym elementem silnika i wszystkie jego składowe muszą być idealnie zsynchronizowane. Nawet najdrobniejsze błędy w ustawieniach mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Wymiana rozrządu często wiąże się z koniecznością korzystania z specjalistycznych narzędzi, w tym z blokady rozrządu. Ponadto, układ ten jest jednym z bardziej skomplikowanych elementów silnika i dostęp do niego może wymagać demontażu innych części, co dodatkowo komplikuje proces. Wymiana rozrządu to także bardzo czasochłonne zadanie. Nawet doświadczonemu mechanikowi może to zająć kilka godzin. Dodatkowo, każdy silnik ma indywidualne wymagania co do wymiany rozrządu, co oznacza, że niezbędne jest zrozumienie specyfiki konkretnego modelu silnika.