Rowery szosowe

(4)

Rower INDIANA Orus M22 Biały

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

22

Rozmiar koła [cal]:

28

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

22

Rozmiar koła [cal]:

28

Rower INDIANA Orus M20 Biały

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

20

Rozmiar koła [cal]:

28

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

20

Rozmiar koła [cal]:

28

Rower INDIANA Orus M20 Czerwony

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

20

Rozmiar koła [cal]:

28

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

20

Rozmiar koła [cal]:

28

Rower INDIANA Orus M22 Czerwony

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

22

Rozmiar koła [cal]:

28

Rama:

Aluminiowa

Liczba biegów:

7

Przerzutka przednia marka:

Saiguan

Przerzutka tylna marka:

Shimano Tourney

Rozmiar ramy [cal]:

22

Rozmiar koła [cal]:

28

Proszę czekać

Opis kategorii Rowery szosowe

Rowery szosowe

Rower szosowy, czyli popularna kolarka albo kolarzówka czy też po prostu szosówka, to prawdziwa gratka dla wielbicieli szybkiego kolarstwa szosowego (najlepiej na długich dystansach). Dyscyplina sportu atrakcyjna niemalże dla każdego. Trzeba tylko nabyć właściwy do tego sprzęt, dostępny między innymi w sklepie Media Expert.

 

Rowery szosowe to w zasadzie rowery wyścigowe, przeznaczone do jazdy wyczynowej, zaprojektowane w taki sposób i zrobione z takich materiałów, aby – przy odpowiednio twardej i gładkiej nawierzchni oraz właściwej technice jazdy oczywiście – osiągać jak największe prędkości jak najmniejszym kosztem i pobijać kolejne rekordy w tym zakresie. Rower szosowy jest przede wszystkim ultralekki – waży zwykle zaledwie kilka kilogramów – mniej więcej 6 do 9, co stanowi jakąś połowę masy roweru elektrycznego albo na przykład modelu typu fat bike. Efekt taki osiąga się dzięki temu, że jego rama wykonana jest z bardzo lekkiego stopu aluminium lub z jeszcze lżejszego (choć niestety także o wiele droższego) karbonu, a szerokość opon szosówki nie przekracza 28 – 33 milimetrów (standardowo są to 23 milimetry). To najcieńsze i najlżejsze jednocześnie (choć wcale nie najmniejsze) opony w porównaniu ze wszystkimi innymi oponami stosowanymi w poszczególnych typach rowerów).
 

Dosłownie wszystko w rowerze szosowym przystosowane jest do tego, aby maksymalnie zmniejszać opór powietrza podczas jazdy i zwiększać przy tym wydajność samego kolarza. Cienkie ramy, idealnie gładkie opony, optymalnej wielkości koła (28 cali), wykrzywiona kierownica (czyli tak zwany baranek), pozwalająca przyjąć użytkownikowi bardziej aerodynamiczną pozycję na rowerze, często znacznie więcej przełożeń niż w innych modelach rowerów, brak wszelkich „zbędnych” elementów, które mogłyby spowalniać jazdę, jak choćby błotniki, bagażnik, osłona łańcucha, nóżka lub inne dodatki.

 

Szosówka jest nie tylko lekka i szybka, ale także wytrzymała i zwrotna. Po dobrej nawierzchni komfortowo się prowadzi taki rower, choć wiele osób twierdzi, że nie jest on zbyt wygodny (przede wszystkim z powodu czasami wręcz ekstremalnie wąskiego siodełka). Decydując się jednak na rower szosowy, trzeba mieć na uwadze to, że jest to sprzęt do wyczynowego kolarstwa szybkiego, a nie do weekendowej jazdy rekreacyjnej z rodziną po lesie. To ma swoje wymagania. Warto pamiętać również przy zakupie kolarki o tym, że w przypadku kobiety (a także mężczyzny o niższym wzroście i drobnej budowie ciała) lepiej sprawdza się rower szosowy damski. Najlepszą opcją oczywiście jest możliwość „przymierzenia się” do wybranego modelu przed jego kupnem, by rozmiar roweru dobrać optymalnie do sylwetki. Ramę dopasowuje się odpowiednio do długości nóg i wzrostu użytkownika, trzeba jednak być przygotowanym na nieco inne proporcje kolarzówek (w zestawieniu choćby z rowerami miejskimi) – tu ramy są z reguły dłuższe, bo trzeba też zachować większą odległość pomiędzy kierownicą a siodełkiem.

Rozwiń »