Popularność
30 produktów
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarno-czerwony
Kompatybilność pedałów SPD
Wykonane z skóry syntetycznej
Kolor: Czarno-czerwony
399
99
39,99 zł x 11 rat
U Ciebie
W sklepie jutro
lub zamów telefonicznie Zadzwoń i zamów 756 756 756
Typ: Platformowe
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB, Trekkingowe
Kolor: Czarny
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: Platformowe
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB, Trekkingowe
Kolor: Czarny
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: Platformowe
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB, Trekkingowe
Kolor: Czarny
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB
Kolor: Granatowy
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB
Kolor: Granatowy
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB
Kolor: Granatowy
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB
Kolor: Granatowy
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: MTB
Kolor: Granatowy
Taniej o 70
419 , 99
349
99
Typ: SPD-SL
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
Taniej o 80
449 , 99
369
99
Typ: SPD-SL
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
Taniej o 80
449 , 99
369
99
Typ: SPD-SL
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
Taniej o 80
449 , 99
369
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szaro-czerwony
349
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szaro-niebieski
Kolor: Szaro-niebieski
Taniej o 40 , 01
390 , 00
349
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szaro-niebieski
Kolor: Szaro-niebieski
Taniej o 40 , 01
390 , 00
349
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szaro-niebieski
Taniej o 40 , 01
390 , 00
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Biały
Taniej o 40 , 01
390 , 00
349
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Czarny
349
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szary
399
99
Typ: SPD
Płeć: Damska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Szary
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
Taniej o 150
569 , 99
419
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosowe
Kolor: Biały
Taniej o 40 , 01
390 , 00
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Enduro, Trail
Kolor: Biały
Taniej o 203 , 91
553 , 90
349
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarny
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarno-czerwony
Kolor: Czarno-czerwony
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Żółty
Taniej o 32 , 01
432 , 00
399
99
Typ: SPD
Płeć: Męska
Przeznaczenie: Szosa
Kolor: Czarno-czerwony
Kolor: Czarno-czerwony
399
99

Poradniki eksperta

Rowery i skutery
Jazda rowerem to jedna z najpopularniejszych form aktywnego spędzania czasu. Jednoślad rewelacyjnie służy jako środek transportu po miejskich, zatłoczonych uliczkach, ale także podczas rekreacyjnych wędrówek przez parkow...

Buty rowerowe

 

Po co nam specjalne buty na rower, skoro mamy trampki czy inne obuwie sportowe? Otóż chodzi głównie o przeniesienie jak największej siły z nóg na pedały, które wprawiają rower w ruch. Uzyskamy to dzięki butom przeznaczonym na rower, które mają dużą sztywność podeszwy. Trampki czy buty sportowe do biegania lub innych sportów nie sprawdzą się aż tak dobrze, jak dedykowane buty rowerowe.


Zwykłe obuwie codzienne ma zbyt miękką, amortyzującą podeszwę. Lepsze przeniesienie siły to łatwiejsze, lżejsze pedałowanie, a zatem większa przyjemność z jazdy. Buty rowerowe posiadają w podeszwie zamontowane bloki, za pomocą których wczepiamy się w pedały – i jesteśmy niejako „połączeni” z rowerem. Daje to nam większą efektywność pedałowania, bo oprócz naciskania na pedał jedną nogą, możemy jednocześnie drugą nogą ciągnąć pedał do góry. Kolejna sprawa to lepsza kontrola nad rowerem. Na początku, każdy obawia się, że się przewróci, bo nie zdąży wypiąć się z pedałów i podeprzeć w ekstremalnej sytuacji. Jest to jednak kwestia treningu, czasu i przejechania kilku kilometrów. Potem czekają nas same korzyści: lepsza kontrola podczas uślizgu koła czy łatwiejsze pokonywanie przeszkód.

 

Na rynku funkcjonuje kilka systemów łączenia butów z rowerem. Warto się im dokładnie przyjrzeć i dopasować do swoich potrzeb. W skład sprawdzonego systemu wchodzą zwykle buty, bloki, które są przykręcane do butów oraz pedały pozwalające na wpięcie butów. Bloki są przeważnie kupowane w komplecie z pedałami, ponieważ stanowią jeden system. Buty możemy kupić od różnych producentów i przykręcić do nich blok wybranego przez nas systemu.


Rodzaje butów rowerowych


Ogólnie buty rowerowe możemy podzielić na turystyczne, szosowe i do jazdy w terenie (MTB). Buty rowerowe turystyczne przypominają wyglądem buty trekkingowe i da się w nich (poza jazdą na rowerze) dość wygodnie chodzić. Im bardziej wyczynowe buty, tym sztywniejsze i niestety przeważnie mniej wygodne. Buty na rowerowe szosowe i MTB są do siebie podobne. Te drugie wyróżniają się bardziej agresywnym bieżnikiem. Nadają się praktycznie tylko do jazy na rowerze; chodzenie w nich na dłuższych dystansach staje się praktycznie niemożliwe. Inne są buty na rower dla mężczyzn i kobiet (zobacz: buty rowerowe damskie). Damskie, oprócz innej kolorystyki, są przede wszystkim mniejsze i bardziej dopasowane do szczuplejszych kobiecych stóp. Oprócz podziału na płeć, buty możemy też podzielić ze względu na sposób zapięcia.


Najpopularniejszym systemem, poza coraz rzadziej spotykanym sznurowanym, są buty zapinane dwoma lub trzema paskami na rzep. Im więcej pasków, tym dokładniejsze dopasowanie i dociśnięcie buta do stopy. Niestety rzepy z czasem wyrabiają się i tracą swoją przyczepność, przez co coraz słabiej trzymają stopę. Dlatego w droższych butach górny pasek zastąpiony jest niskoprofilową sprzączką, którą możemy precyzyjnie dociągnąć but do stopy. Taką sprzączkę w przypadku uszkodzenia możemy wymienić.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756