Samochody zdalnie sterowane mogą być wyścigowe lub terenowe. Każdy z nich ma różne parametry techniczne, które warto poznać przed zakupem. Pierwszym z nich jest prędkość. 10 km/h pozwala na pełnię kontroli nad pojazdem i wykonywanie wszystkich manewrów. Szybsze samochody, osiągające ponad 20 km/h, polecane są dla bardziej doświadczonych osób. W przypadku samochodów terenowych prędkość jest drugorzędną cechą. W tych modelach powinniśmy zwrócić uwagę na wytrzymałość i odporność pojazdu na uszkodzenia, a także warunki panujące na trasie, takie jak woda i pył. Do zabawy na małym placu wystarczy pilot o zasięgu od 10 do 25 metrów. Na większych przestrzeniach sprawdzą się piloty o zasięgu do 100 metrów. Idealny zakres częstotliwości powinien wynosić 2400 MHz. Najlepiej, żeby zakres kanałów wynosił od 1 do 6. Zasilanie definiuje czas pracy pojazdu. Zarówno baterie, jak i akumulator powinny wystarczyć przynajmniej na kilkanaście lub kilkadziesiąt minut zabawy.
Osobowy | |
Nie | |
Nie | |
2 | |
2.4 | |
Tak | |
35 | |
6+ |
Osobowy | |
Tak | |
Tak | |
1 | |
Nie | |
2+ |
Wyścigowy | |
Nie | |
Nie | |
4 | |
2400 | |
Nie | |
5 | |
2+ |
Osobowy | |
Tak | |
Tak | |
4 | |
2400 | |
Tak | |
35 | |
5+ |
Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym
Najczęściej zadawane pytania
Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie samochodu zdalnie sterowanego?
Jakie są rodzaje samochodów zdalnie sterowanych?
Samochody wyścigowe i terenowe. Pierwsze z nich lepiej sprawdzą się na dobrze utwardzonej powierzchni i skierowane są do osób, które stawiają na doświadczenia oparte na współzawodnictwie na torze wyścigowym. Samochody terenowe natomiast nadają się do jazdy po każdym rodzaju nawierzchni. Przystosowane są do trudnych warunków i mają zabezpieczenia przed wodą i pyłem. Trzecim rodzajem są roboty, które potrafią wykonywać nieszablonowe zadania i często mają funkcję programowania.
Jak działa samochód zdalnie sterowany?
Samochód zdalnie sterowany wyposażony jest w silnik elektryczny, zasilany przez baterie lub wbudowany akumulator. Elektronika zainstalowana w jego wnętrzu odbiera sygnały radiowe wysyłane przez pilot, które następnie są filtrowane i przesyłane do mechanizmu sterującego oraz regulatora jazdy. Pilot wysyła sygnały o różnej długości pulsów, które przypisane są do konkretnego polecenia. Odbiornik w samochodzie wie dzięki temu, jaki sygnał i jakie polecenie zostało mu wysłane.