Zasilanie: | Pneumatyczne |
---|---|
Prędkość obrotowa bez obciążenia [obr/min]: | 10500 |
Średnica oscylacyjna [mm]: | 5 |
Zasilanie: | Pneumatyczne |
---|---|
Prędkość obrotowa bez obciążenia [obr/min]: | 11000 |
Średnica oscylacyjna [mm]: | 5 |
Zasilanie: | Pneumatyczne |
---|---|
Prędkość obrotowa bez obciążenia [obr/min]: | 10500 |
Średnica oscylacyjna [mm]: | 5 |
Zasilanie: | Pneumatyczne |
---|---|
Prędkość obrotowa bez obciążenia [obr/min]: | 10000 |
Średnica oscylacyjna [mm]: | 5 |
Poradniki eksperta
Szlifierka pneumatyczna w Media Expert
Zasilana sprężonym powietrzem szlifierka pneumatyczna, wykorzystywana jest do obróbki metalu, drewna i tworzyw sztucznych. Jest lekka, trwała i odporna na przegrzanie, dzięki czemu sprawdza się w pracy ciągłej. Często jest używana w warsztatach samochodowych, zakładach produkcyjnych i stolarniach. Szlifierka pneumatyczna wymaga podłączenia do kompresora o odpowiednich parametrach.
Szlifierka pneumatyczna mimośrodowa
Łącząca ruch obrotowy z oscylacyjnym szlifierka pneumatyczna mimośrodowa pozwala uzyskać gładką powierzchnię bez widocznych śladów po szlifowaniu. Jest chętnie stosowana w lakiernictwie i renowacji mebli. Dzięki zasilaniu sprężonym powietrzem pracuje płynnie i bez spadków mocy. Wymaga stosowania odpowiednich krążków ściernych, dopasowanych do obrabianego materiału.
Jaka szlifierka pneumatyczna?
Wybierając urządzenie, warto zwrócić uwagę na jego rodzaj: prosta, kątowa czy mimośrodowa szlifierka pneumatyczna oraz parametry, takie jak prędkość obrotowa i zużycie powietrza. Do precyzyjnych prac lepsze będzie mniejsze i lżejsze urządzenie, a do dużych powierzchni – mocniejszy model. Ważne jest też dopasowanie narzędzia do możliwości posiadanego kompresora.
Szlifierka pneumatyczna czy elektryczna?
Szlifierka pneumatyczna jest lżejsza, trwalsza i lepiej znosi długotrwałą pracę, ale wymaga kompresora, co ogranicza mobilność. Elektryczna nie potrzebuje dodatkowego źródła sprężonego powietrza i jest wygodniejsza w użytku domowym. W warsztatach przemysłowych częściej wybiera się modele pneumatyczne, natomiast w pracy hobbystycznej – elektryczne.