Urządzenia wielofunkcyjne atramentowe to idealne narzędzia pracy biurowej. Dzięki nim możemy między innymi drukować, skanować i kopiować dokumenty, czy nawet wysyłać faksy. To, jakie funkcje spełnia urządzenie, zależy od możliwości konkretnego modelu. Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie urządzenia wielofunkcyjnego atramentowego? Przede wszystkim zwróćmy uwagę na rozdzielczość optyczną skanera czyli DPI – im wyższa, tym lepsza. W porównaniu z odpowiednikami laserowymi, atramentowa wersja zazwyczaj wyróżnia się wyższym współczynnikiem DPI (z ang. dots per inch). Istotnym aspektem jest również szybkość druku – tutaj, odwrotnie niż w wypadku rozdzielczości, prym wiedzie drukarka laserowa, lecz lepsze drukarki atramentowe nas nie zawiodą. Warto zwrócić uwagę również na takie parametry, jak pojemność podajnika czy opcja automatycznego druku dwustronnego. Oczywiście, wartą rozważenia jest możliwość druku w kolorze.